maandag 25 juni 2012

September 2010

e hebben geen internet op het moment, dus zitten we weer even bij de Mac om een korte update te sturen.
We hebben storm gehad, en er zijn veel bomen omgevallen.
Wij hebben gelukkig helemaal geen schade!
Het enige is dat we geen telefoon, en dus ook geen internet hebben. Maar we hebben ”slechts” 12 uur zonder stroom gezeten. En dat is een stuk minder dan gemiddeld.
Het begon zaterdag avond te waaien en van een uur of 4 in de nacht tot een uur of 11 in de morgen was het bal. Opeens was de storm ook weer weg en een stilte volgde, samen met prachtige golven.
Zonder ons erg bewust te zijn wat er aan de hand was, we hebben alleen het tuinhuisje van de buren kapot zien waaien, gingen we met de kinderen snel even wandelen.
Ze waren nogal druk en uitgelaten, dus even een frisse neus dachten we.
Maar tijdens de wandeling voelde we ons meer ramptoeristen.
Er waren zoveel bomen omgewaaid, op winkels , huizen en natuurlijk op het elektriciteitsnet. Er zijn zelfs daken van huizen afgewaaid.
Nu dinsdagmorgen zit er nog een heel gedeelde zonder stroom. Ook het Mollymook shoppingcentre waar Marja werkt staat nog zonder stroom, dus de Deli, de slager en de supermarkt kunnen straks alle voorraad weggooien.
Overal hoor je nu kettingzagen, en ruik je de BBQ.(in huis wordt elektrisch gekookt, dus de BB maar aan).En natuurlijk hoor je de verhalen over hoeveel geluk sommige mensen hadden.
Een kennis van ons was ‘toevallig” niet thuis toen en een paar bomen omvielen op zijn onderkomen. En mensen die net naar beneden waren toen en er een boom door het dak kwam.
Gelukkig geen verhalen gehoord van gewonden mensen, en dat mag een wonder heten.
De Australiƫrs zelf zijn er nuchter onder.
De eerste vraag bij een paar gasten die ik ken was: Is alles goed met je gezin?
Ik kreeg net de tijd om “Ja, gelukkig wel” te antwoorden voordat een tweede vraag op me afgevuurd werd:
En, heb je nog gesurft??
____________________________________________________________________
Op het moment dat jullie dit lezen, zou het zomaar kunnen dat jullie mij al hebben zien rondsnuffelen bij de Hema! Want over anderhalve dag vertrekt het vliegtuig naar Amsterdam, het is opeens zo snel gegaan.
Bijna alles zit in de tassen, en hopelijk gaat alles goed naar de douane. Ik heb namelijk een fiks aantal kadootjes bij mij, hierbij vast mijn excuses als ik het een en ander moet inleveren…!
Maar daar gaan we maar niet vanuit.
Vrijdagochtend kom ik in Amsterdam aan, en ik kan jullie niet vertellen hoe ik er naar uitzie.
Aan de andere kant vind ik het ook ontzettend spannend.
Nog niet eerder was ik zolang van ‘huis’ en zonder IJsbrand en de kinderen. Maar ik heb er het volste vertrouwen in, dat dat helemaal goed gaat komen hier in Mollymook!

Dus als jullie a.s. weekend iemand zenuwachtig zien heen en weer rennen tussen Bakkertje Guyt, Slagerij Vooijs, Bakker Verdoes en de Hema, no worries! Moet immers wel de schade inhalen van het afgelopen jaar…!
Lieve groetjes, Marja

_________________________________________________________________________
Vanaf Mollymook is het een dikke 3 uur rijden naar Sydney-Airport. Vanmorgen dus vroeg van huis gegaan. Het hele gezin wilde toch wel even mee uitzwaaien.
Een auto vol spullen voor onderweg, eten, speelgoed, en wat er nog meer afleidend werkt voor een dagje in de auto.
Marja natuurlijk ook bepakt en bezakt voor een nog veel langere reis.
De tas was 20.9 kg, en gelukkig wogen ze de handbagage niet, want die was denk wel iets te zwaar. Ik moet Marja complimenten geven voor wat ze meegenomen heeft.
Van die pakweg 33 kg aan spullen die ze meeheeft zit erg weinig voor haarzelf bij.
Zelden zoveel cadeaus en souvenirs bij elkaar gezien buiten een winkel.
Wat dan weer zorgwekkend is, is dat Marja dus erg veel ruimte heeft als ze terug komt reizen.
Iets in mij zegt dat de tassen weer vol terug komen, en de uitverkoop is al voorbij……….

Fiene nam het gedag zeggen erg goed op. Ze gaf een cuddle and a kiss en dat was genoeg.
Een van de jongens kreeg het even te kwaad, en de ander vroeg om cola.

De terugweg naar huis was vrij ontspannen.
Fiene viel nog een uurtje is slaap en de jongens zaten rustig te spelen.
Onderweg naar huis een stop gemaakt en wat vis spullen aangeschaft, zodat we van het weekend lekker kunnen vissen en met een beetje geluk verse vis op de BBQ hebben.

Even raar thuiskomen net natuurlijk. Allemaal een beetje gaar na een lange dag.
Straks maar beginnen met makkelijk eten en morgen aan de slag in huis.
O, nee. Morgen echt dikke swell voorspeld.
Overmorgen maar aan,,,   eeehhh dan had ik belooft te gaan vissen met de jongens.
Daarna zondag, is ook al vol.

Zal maar een weekje of wat  langer wegblijven Marja, want de eerste weken kom ik niet aan het huishouden toe!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten