dinsdag 26 juni 2012

September 2011

Vandaag is het vaderdag in Australie.
Een heerlijke dag hebben we ervan gemaakt met ons allen.
Vanmorgen mooie cadeaus gekregen en daarna even op vogelzoektocht naar een satin bowerbird nest. Volgende keer vertel ik er iets meer over. In ieder geval was de zoektocht geslaagd, en daarna gingen we even surfen en zwemmen in zee.
Toen we daarvandaan thuiskwamen stond er van alles klaar voor een heerlijke bbq brunch.
Na alle actie hadden we best trek, dus dat kwam mooi uit. Lekker op het gemakje gegeten en even de tijd genomen voor een mooie foto, zodat we altijd even terug kunnen kijken naar deze dag.

Thanks heaps Marja, Jonathan, Harm en Fiene.
Was een top dag..

P.S. de tulpen komen uit Johan
Stukje Holland in de tuin
__________________________________________________________________
Het is zover. Mn nieuwe surfboard is helemaal klaar.
Het was weer eens tijd voor een nieuw board.
Niet dat de ander “op” was, en ook niet dat ik zonder een nieuw board niet meer kon surfen
(dat vroeg Marja zich af) maar soms heb je gewoon een nieuw board nodig. En dan ook echt NODIG. Via via over een shaper gehoord die jaren op Hawaii gewoond heeft en die ook voor pro-surfers boards gemaakt heeft. Even bij hem langs geweest en een leuk gesprek gehad. Hem verteld voor welke golven ik een board zocht en wat ik nu surfde.
Na een 8.0 ft en een 6.3 ft heb ik nu een 6.10 erbij voor paar surfspots met een vrij steile golf. (voor de websurfers hier een linkje van de surfspots in de buurt http://www.wannasurf.com/spot/Australia_Pacific/Australia/NSW/South_Coast/index.html )

Kortom veel spots, dus veel verschillende golven , dus heb je veeeel boards nodig.

Jonathan was zo vriendelijk om het board nog mooier te maken als dat het al was, en we zijn erg blij met het resultaat.
Het is in de stijl van three little birds.
Als je dan zit op je board, je wacht op een golfje, mooie omgeving en soms bezoek van zeedieren en albatrossen. Dan klopt het thema helemaal, en geniet ik net zoveel van de tekening, als dat ik geniet als ik het nummer hoor.
Natuurlijk helpt het zonnetje hier ook vaak aan mee..
__________________________________________________________________________
Vandaag alweer twee jaar terug dat we een afscheidsfeestje hadden.
’S Morgens de loopwedstrijd in katwijk gelopen met een hele groep, en daarna een hapje/drankje in de Willemstuin. Mooie foto’s hebben we ervan, en nog veel meer mooie herinneringen.
Het was raar om afscheid te nemen.
Het was een moment om even stil te staan wat we hadden, en we hadden geen idee wat we gingen krijgen. Een hoop warme gespreken gehad, en dat viel soms best even zwaar. Gelukkig hebben we nog met een aantal mensen regelmatig contact, en dan voelt het niet zo heel ver weg allemaal.

De hardloopwedstrijd in de ochtend was ook erg geslaagd. Het idee ontstond in de vrachtwagen met Appie, na een blessure en operatie wilde ik wel herstellen en Ap vond de halve een mooie revalidatie voor me. Gelijk een mooie loop om onze sociale looptherapie mee af te sluiten, vond hij.
Het viel net voor dat we vertrokken naar Mollymook, gooide we het balletje een beetje op.
Het resultaat was 70 man en een geslaagde revalidatie. Sommige mensen hebben tijdens de loop een beetje het loopvirus opgedaan, en zijn blijven lopen/sporten. Vandaag ging Johan Schoneveld voor de Halve en verdedigde Sanne Averesch de titel bij de vrouwen. Broer Marc Averesch heeft de afgelopen twee jaar ook zijn sporen achtergelaten. Het is leuk om te horen dat het gemotiveerd heeft om te sporten.
Op moment van schrijven is het in volle gang in katwijk, en lig ik onder de wol.
Had graag mee gedaan, op zulke dagen is het natuurlijk top in Katwijk.

Natuurlijk mag ik de sponsoren van twee jaar terug niet vergeten. Dat waren  eehhhhhh ...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten