maandag 25 juni 2012

April 2011

Hiep hiep hoera.
Onze oudste zoon is 11 jaar geworden en dan ben je niet echt een kind meer natuurlijk.
Een hele vent, waar we erg trots op zijn.
De dag begon al vroeg, want er waren toch wel wat spanningen rondom de kado’s.
Vanmorgen een paar mensen gesproken via telefoon en op skype en daarna een snel ontbijt want het werd al aardig laat met alle leuke contacten
Toen volgde een gewone schooldag, behalve dat er een grote doos Fudge meeging om te trakteren.
Na school was er nog een verassing, ome Johan en Leonie waren speciaal eerder naar Mollymook gekomen en haalde de gasten van school af.
Grote verbazing bij de jongens die van niets wisten en blij waren met Hollandse visite.
Tijd voor de verjaardagstaart en pannenkoeken volgde.
In de avond nog een kikkerkleurwedstrijd die op een of andere manier gewonnen werd door Harm.

Morgen vieren we gewoon verder, want dan gaan we met ons allen en met Familie Boone naar de dierentuin in Nowra.
Een dagje met 12 Nederlanders op stap, tassen eten mee en er wordt mooi weer voorspeld.

Een heerlijk begin van weer een nieuw jaar met een van onze kanjers.
_______________________________________________________________________
Hiernaast staat een foto van een berg die ‘The Castle” genoemd wordt.
Met zijn 852 meter hoog en zijn enorme steile wanden springt hij al snel in het oog van bezoekers van deze omgeving.
Vooral ‘s morgens als de zon het opkomt, en in een oranje gloed ertegen aan schijnt is het een “joekel” om te zien.
Al vaker hebben we (Jonathan, Harm en IJsbrand)
het erover gehad op hem te beklimmen, maar het was wachten op de juiste dag om het te doen.
Van de week was het zover, allemaal vrij, niet te heet of te koud, geen regen voorspeld, Marja was thuis voor Fiene, kortom het licht stond op groen.

De wandeling heen en terug is in totaal 16 km , maar het is niet de afstand die telt.
Het is een hele pittige klim, die gemiddeld 10 uur duurt. Vroeg op pad dus, de jongens wakker gemaakt, ontbijtje in de auto er naar toe, en om 7 uur klaar om te beginnen.
Na een kleine 5 minuten wandelen moeten de schoenen uit om door een riviertje te waden.
Het water was behoorlijk koud, en daar werden we wel lekker wakker van.

Het gaat te ver om een heel verslag van de wandeling te maken, want we hebben veel gezien en er gebeurt natuurlijk van alles onderweg.
Diverse dieren gezien, prachtige uitzichten en moeilijke passages maakten de dag spannend.
Na 4 uur en 20 minuten kwamen we aan de top.
Een prestatie van de jongens waar we enorm trots op zijn. Er zijn nogal wat mensen in de buurt die graag The Castle willen beklimmen, maar geen poging wagen omdat het gewoon heel zwaar is. Je moet door nauwe spleten heen, over gevaarlijke rotsen, een beetje handig zijn met touwklimmen en natuurlijk een goede conditie hebben.

En een beetje geluk, dat als je de top heb bereikt, dat je ook uitzicht hebt.
Nu hadden we dat geluk en konden we genieten van een prachtig uitzicht op de omgeving.
De weg terug ging in een tempo sneller, en vooral vanaf het moment dat er besloten was om op de terugweg langs de ijswinkel te gaan ging het in sneltreinvaart.

8 uur nadat we vertrokken van de auto moeten we de schoenen weer uitdoen, en konden we even in het heerlijke koude water staan met onze voeten.

Een heerlijke dag die voldaan werd afgesloten met een heerlijke ijsje en een lange rustige nacht.
________________________________________________________________________________
We hebben heerlijk gegeten vanavond.
Op maandag is het Curry avond bij de Mollymook golf club, en dat hebben we ons lekker laten smaken.
Het was ook de laatste avond dat Johan en Leonie hier waren, dus ook een beetje bitter.
Na een zomer waarin we regelmatig visite hebben gehad is het nu even over,
en er staat even niemand op de agenda om langs te komen, en dat is best jammer.
Dus weer een beetje afscheid, al zien we
onze huidige gasten snel weer.
Voor Johan en Leonie ook alvast een beetje afscheid nemen van Ozzie.
Deze week vertrek uit Australie voor ze, en dan richting de volgende stop, Hong Kong.
Nieuwe ervaringen wachten!

maar toch..
_______________________________________________________________________________
De Paasvakantie zit er bij ons al bijna op. Twee weken vakantie gehad, en heerlijk weer over het algemeen.
Dit weekend was topdrukte in deze regio, en het was een lang vrij weekend van (Goede) vrijdag t\m dinsdag (ivm Anzac day). Gelukkig wisten we als locals de rustige strandjes op te zoeken en de goede plekjes om de auto te parkeren als we ergens naar toe gingen.

Speciale dingen in het weekend waren zeker de Blessing of the Fleet parade (met kermis) en de Anzac Parade.
www.blessingofthefleet.info
Hier een linkje naar de site. Het is best ruim opgezet voor een kleine gemeente, en er komen duizenden mensen op af.
Naast de parade is er van alles te zien en te doen. Een soort Kattukse Koninginnedag met de bloemencorso tegelijkertijd zeg maar..

Anzac day is vergelijkbaar met 4 mei in Nederland.
Op 25 april worden alle gesneuvelde militairen herdacht en dat gaat met de nodige ceremonie. (De Budawang school deed ook vol trots mee)
Goed om stil te staan dat vrijheid niet vanzelfsprekend is, en dat we er goed mee om gaan.

Nu even een paar daagjes inpakken, plannen en zorgen dat we ontspannen de reis kunnen aanvangen.