dinsdag 26 juni 2012

Juni 2011

Inmiddels zijn we twee weken thuis, maar hier nog even een verslag van onze daagjes in Singapore.
Na de heerlijke weken in Nederland hadden we nog vier dagen vakantie in Singapore. Heerlijk om de vlucht zo te onderbreken!
We hadden een hotel geboekt, op een eilandje iets boven Singapore, Pulau Ubin. Om daar te komen moesten we met een ferry mee, die vertrok zodra er twaalf passagiers waren. De eerste keer waren wij met het gezin de ontbrekende passagiers (er waren er al zeven) dus dat ging vlotjes. Met een taxibusje werden we naar het resort gebracht, wat ongeveer 2.5 kilometer van de ‘haven’af lag. Het was een mooi hotel, met twee aparte slaapkamers, heerlijk rustig!
We zijn heerlijk uitgerust op Pulau Ubin, maar hebben ook wat dingen ondernomen. De eerste dag hebben we tandems gehuurd, en zo het eiland verkend. Mooie natuur, fijne temperatuur en genoeg te zien onderweg. Ook zijn we dagje naar Singapore City geweest, naar Orchard Road. De jongens hadden geen zin in grote winkelcentra, maar het was leuk om de stad van zo dichtbij te zien. We reisden met de taxi, de boot, de bus, de metro en weer de taxi, dus ’s avonds maar lekker op tijd naar bed!
De dag erna ging IJsbrand met de jongens naar Singapore Zoo, en bleven Marja en Fiene een dagje ‘thuis’. De nagels moeten immers ook worden gelakt! J Fiene heeft in Nederland nagellak gekregen van Nelleke, en het flesje is inmiddels half leeg….! Dus je kunt wel zeggen dat dat goed wordt gebruikt.
De laatste dag hebben we heerlijk rustig aan gedaan, gezwommen in de lagoon, en een kano gehuurd.
Het waren echt heerlijke dagen, waarin we veel over Katwijk hebben gesproken! Bedankt allemaal, jullie hebben onze vakantie tot een heus feest gemaakt. We hopen jullie allemaal in goede gezondheid weer te zien en te horen!
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Dubbel feest deze week.

Fiene is 4 jaar geworden deze week. Een hele grote meid dus al, volgens zichzelf. Leuk van deze leeftijd is dat ze natuurlijk steeds meer weten wat er allemaal aan de hand is, en daar maakt ze gretig gebruik van.
Volop pakjes en kaarten gehad, en zelfs even met een vriendin uit Newport geskypt. Tussen de cadeaus zat een heuse prinsessen jurk en Fiene heeft de hele dag als Princess Daisy doorgebracht.
Aleen s’avonds toen we naar het theater gingen mocht de jurk uit, maar de tiara en de scepter bleven op tot in bed.
Als feestje gingen we naar een voorstelling van “ De rattenvanger van Hamelen”. Een leuke avond uit met het gezin, en als je daar zit met een tiara op je hoofd, krijg je natuurlijk de nodige (positieve) aandacht.
Een heerlijke griet is het en we zijn erg blij met haar.

Een weel voor Fiene’s verjaardag kwamen we erachter dat harm nooit een partijtje voor vrienden heeft gevierd.(we waren een paar x op vakantie, en het valt hier in de zomervakantie)
Dus dat moesten we even oplossen.
Op Donderdag vrienden uitgenodigd, een chocolade taart gebakken, spelletjes, Bowling en daarna naar de Mac.
Een beetje laat als je in january jarig bent, maar dat mocht de pret niet drukken. Harm had  een leuke groep vrienden en vriendinnen uitgenodigd en voelde zich ook helemaal het feestvarken.

Jonathan had ook gelijk weer zin om een feestje te vieren, dus binnenkort waarschijnlijk weer een huis vol kinderen.
Dankbaar is even het enige woord dat ik kan verzinnen als ik dit stukje even snel teruglees. En spellings controle misschien!